"Allt går att sälja med mördande reklam"

Uppdaterad: 25 apr 2020

Vad är skillnaden mellan forskningsprodukter och marknadsföringsprodukter?

-Jag hade ingen aning 2016!



Men efter att jag fick prova några produkter från ett forskningsintensivt företag och då fick uppleva skillnaden på min hud så började jag läsa på och upptäckte min nuvarande samarbetspartner #Nuskin och affärsmodellen #MLM

Founders of Nuskin

De tre grundarna startade sitt företag med en vision att göra skillnad i världen och valde 1984 att ta fram en hudvårdsserie utifrån devisen "all of the good and none of the bad" Vilket helt enkelt betyder att alla ingredienser finns där av en anledning, ingen utfyllnad! Då de valde att satsa sina resurser på forskning och fina, verksamma ingredienser så innebar det förstås en högre kostnad som ledde till ett annat val kring distribution. De valde direkthandel, #Nätverksmarknadsföring Deras nätverk fick prova och då de blev nöjda så spred de sedan produkterna vidare i sina nätverk... på den vägen har det fortsatt och idag har deras distributörer byggt ett globalt nätverk i 50 olika länder.


Om vi istället tittar på ett traditionellt företag inom hudvårds branschen som väljer att sälja sina produkter via butik. Produkten måste då marknadsföras och bli känd via olika kanaler för att skapa efterfrågan. Kändisar skall ha arvoden för att säga hur fantastisk produkten är, alla mellanhänder, grossister, butiker skall också ha sin del av kakan..


Hur finansieras det? Jo, genom att skära ner på kostnader kring tillverkningen av produkten, forskning, ingredienser och produktens innehåll.


Så varje gång jag får frågan; -"Marie, om produkterna du rekommenderar är så bra som du säger, varför har jag då inte hört talas om dem tidigare och varför finns de inte i butik"?

-"Produkterna kan hålla den höga kvalitén TACK VARE att de inte finns i butiker och säljs med hjälp av reklam. Det är vi distributörer som marknadsför produkterna i våra nätverk och om du aldrig hört talas om dem så är det för att du inte känner någon som representerar Nuskin och deras produkter.


SÅ, vad vill du betala för, forskning eller reklam?

Om du är nyfiken och vill veta mer så är du välkommen att kontakta mig.

Kram från

Feelgoodtanten

Marie Öholm 0700-845860

12 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla